Tuesday, June 1, 2010

OH&S

یکی از چیزهایی که من خیلی می شنیدم این بود که ذهن این "انسان های غربی" بسیار ساده است و همیشه با خودم فکر می کردم که راویان این مطلب دارن "آریایی بازی" در میارن. تو این مدتی که اینجا زندگی می کنم چندین نمونه از این سادگی و خطی بودن ذهن انسان غربی رو دیده بودم. حالا اول توضیح بدم که این ذهن ساده به نظر من بسیار مفید فایده هم هست و اصلا به معنی خنگ بودن طرف نیستش. صرفا فرد مورد بحث حوصله فکر کردن و پیچیده کردن ماجرا رو نداره و این در زندگی بسیار به کار میآد و مثلا آدم به جای اینکه بشینه فک کنه فخری جون منظورش از اینکه از موهای کیم کارداشیان تعریف کرد این بود که موهای گربه من می ریزه رو فرش، فکر خلاقش رو صرف کارهای بهتری می کنه. اینجوری می شه که ما قهرمان سوء تفاهمات دنیا می شیم و اینا به جاش اپل و آی پاد اختراع می کنن. البته من منکر اهمیت منشور رستم بر سر در سازمان فیلا نیستم اصلا.
بگذریم از این حرفا، امروز داشتم کورس آنلاین آمادگی برای مقابله با آتش رو می گذروندم. اینجوریه بازیش که چهل تا اسلاید می بینی که هر کدومشون دو هزار تا لینک بهشون وصله و تقریبا یک ساعت طول می کشه و بعد از این اسلایدها بیست تا سوال چهار گزینه ای از آدم می پرسن. این واقعیت که هر کدوم از ماها که دانشگاه رفتیم لااقل شیش هفت ماه با ذهن سادیست طراحان کنکور سراسری دست به گریبان شدیم، باعث شده که من همیشه فکر کنم اون جوابی که از همه پرت تر به نظر میآد ممکنه جواب باشه و خب البته چند بار که دیدم نه اینا نکته انحرافی بلد نیستند، مث بچه آدم داشتم جواب سوالها رو می دادم که رسیدم به این سوال که ازش پرینت اسکرین گرفتم. بقیه ماجرا هم بدون شرحه.

No comments:

Post a Comment